Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle bestillinger på www.mimie.dk. Handelsbetingelserne skal accepteres af dig, for du kan afgive en ordre hos os. Du vil blive bedt om at godkende disse handelsbetingelserne, før du betaler din ordre.

Generelle oplysninger

Mimie ApS
CVR: DK40356754
Email: info@mimie.dk
Aakjærvej 56
8300 Odder
Tlf. 61 45 06 18

Betaling

Hos Mimie.dk kan du betale med følgende:

VISA Dankort, Mobilepay, Mastercard og American Express, ANYDAY Split (4 rater), ViaBill, EAN (salg til kommuner og institutioner), Google Pay og Apple Pay.

Ved bankoverførsel (bemærk, at ordren ikke sendes fra vores lager, før betaling er indgået).

Salg til offentlige institutioner og kommuner

Når du går til kassen, vil du få muligheden for at betale med EAN nummer. Når vi modtager din ordre, sender vi en faktura til jer. Den mailadresse, der indtastet på ordren, skal være institutionens mailadresse og ikke en privat mailadresse. Ordren afsendes, når vi har modtaget betaling.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Kortgebyrer:

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Bankoverførsel:

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

ANYDAY Split:

Anyday gør det muligt for dig at handle hos os og betale i 4 rater – helt uden renter og gebyrer.

Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Bankoverførsel fra udlandet:

Djurslands Bank
IBAN: DK04726700011811716
Swift: DJURDK22

Alle priserne hos Mimie.dk er angivet i DKK og er inklusiv 25 % moms.

Fragt

Fri fragt til PostNord pakkeshop eller pakkeboks i Danmark ved køb over 599,00 kr.

Vi sender din ordre hurtigst muligt – normal leveringstid er 2-3 hverdage.

Du får et link til track & trace, når vi afsender din vare. Kontakt os, hvis din ordre ikke bliver leveret inden rimelig tid, så kontakter vi transportøren.

I perioder med stor travlhed – f.eks ifm. Black Friday og julehandel kan du opleve, at pakkeshops og pakkebokse er fyldt op. Hvis den pakkeboks/pakkeshop du har valgt er fyldt, vil din pakke blive leveret til en nærliggende pakkeboks/pakkeshop.

Forsendelser til udlandet 

Vi sender gerne pakker til Europa. Kontakt os på kundeservice@mimie.dk

Særligt for erhvervskunder:

Handler du hos www.mimie.dk som erhvervskunde til forhandlerpriser, er det ikke muligt at opnå gratis fragt.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse.

Bestillinger

Når du har bestilt en vare, modtager du en ordrebekræftelse på mail. Herefter, vil du modtage en mail med din faktura, som også er din kvittering. Når din pakke er afsendt fra vores lager, vil du modtage endnu en mail.

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms.

Sikkerhed 

Når du køber en vare hos Mimie.dk, kan du være sikker på, at dine personlige oplysninger er 100 % fortrolige. Kommunikationen mellem betalingssystemet og dig som kortindehaver foregår via en krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder, at hverken Mimie.dk eller andre, har adgang til den data, som udveksles under betaling.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@mimie.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne, eller kan downloade og printe her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet.

Der er ikke fortrydelsesret på levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og/eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Følgende er undtaget fra fortrydelsesretten: • Levering af gaveindpakning der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Der er ikke fortrydelsesret på levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og/eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Delvis fortrydelse af køb

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Der er ikke fortrydelsesret på levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og/eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du kan læse mere om returnering og dine rettigheder hos forbrug.dk. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Alle de varer, du køber på www.mimie.dk, bør returneres til os som pakke. Vi opfordrer på det kraftigste til at varerne returneres som pakke.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 45 kr.

Uafhentede pakker

Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Udgiften forventes at være 45 kr.

Er en pakke, uden at det skyldes Mimies egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Mimie.dk berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.

Afhentning fra pakkeboks/pakkeshop

Henter du ikke din pakke fra pakkeboksen/pakkeshoppen, vil den efter 8 dage automatisk blive returneret til os. Ønsker du ikke ordren gensendt, tilbagebetaler vi fakturabeløbet til dig fratrukket forsendelsesomkostninger. Returfragten debiteres uanset pakkens størrelse eller antal varer. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet, der blev anvendt ved købet. Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Udgiften forventes at være 45 kr.

Er en pakke, uden at det skyldes Mimies egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Mimie.dk berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at være sikker på at kunne modtage hele købsbeløbet retur, må du ikke have taget varen i reel brug eller på anden måde beskadiget den, men du havde ansvaret for den.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at være sikker på at kunne modtage hele købsbeløbet retur, må du ikke have taget varen i reel brug eller på anden måde beskadiget den, men du havde ansvaret for den.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Alle produkter, der returneres, skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballage, kan muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Vi anbefaler, at du sender varen med PostNord og gemmer din kvittering. Så er varen forsikret og kan efterlyses, hvis den ikke leveres hos Mimie.dk.

Vedlæg en kopi af din faktura sammen med fortrydelsesformularen (som du også kan sende til os pr. mail)

Mimie.dk dækker ikke fragtomkostninger i forbindelse med returnering.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 Varen sendes til:

Mimie ApS
Aakjærvej 56
8300 Odder
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at der ikke må sættes adresselabel eller pakketape på selve varen eller dens originale emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen sendes til:

Mimie ApS
Aakjærvej 56
8300 Odder

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Alle vores beskrivelser på produkterne er vejledende, og er oplyst fra forhandlere/producenter.

Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Mimie, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden, og beløbet herfor afholdes af kunden. Varer skal returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår.

Persondatapolitik 

Du kan læse vores GDPR – EU Persondataforordningspolitik her.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

For at du kan indgå aftale med Mimie, har vi brug for dit navn, adresse, telefonnummer og email. Vi registrerer og gemmer dine oplysninger, for at kunne levere ordrer til dig.

Dine oplysninger opbevares hos os i 5 år, hvorefter de slettes. Har du oprettet dig som kunde hos os, har du adgang til dine oplysninger, ordrer og fakturaer med dit kundelogin.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på mimie.dk er Mimie ApS.

Du kan altid få slettet din profil hos os. Skriv til os pr. mail til info@mimie.dk . Du kan også selv logge ind på din konto og slette den, hvis du har oprettet en hos os.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Kun de ansatte hos Mimie har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@mimie.dk

Cookies

På https://www.mimie.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på https://www.mimie.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Mimie’s hjemmeside.

Copyright

Produktnavne, logoer mv. er registrerede varemærker. Kopiering af produkter, tekster og billeder fra www.mimie.dk er ikke tilladt uden forudgående aftale.

Forbehold

Vi forbeholder os til hver en tid ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der er gældende for dette website. Datoen for sidste opdatering finder du nederst på denne side.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på email kundeservice@mimie.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende). Formularen kan downloades her.

Til:

Mimie.dk
Email: info@mimie.dk
Aakjærvej 56
8300 Odder

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.07.2024